Thursday, July 27, 2017

Strah pred vožnjo 2. del- Učinkovit pristop, ki pomaga!


O tem sem že pisala, pa vendar bi želela dodati še nekaj stvari, saj sem v tem času tudi sama pričela s konkretnimi premiki v smeri premagovanja tega strahu in ob tem našla nekaj načinov in pristopov, ki mi zelo pomagajo.

Prav danes sem gledala odličen in poučen video o tem, da v resnici obstajajo tudi situacije, v katerih pa NI najbolj pametno poslušati svoja čustva in občutke. Kako to? Saj kar naprej poslušamo in beremo, da moramo upoštevati to kar čutimo, mar ne? Ja, ampak obstaja pomembna razlika v tem, na kakšen način se povprašamo o tem, kaj hočemo in čutimo.

Če se vprašamo: Kaj želim zdaj? Kaj čutim zdaj? Kaj bi rada storila zdaj?, lahko to porodi zelo drugačne odgovore, kot pa če se vprašamo: Kaj je zame najbolj pomembno? Kaj želim doseči v svojem življenju, kako se želim počutiti v prihodnje? 

Če fokus preiskovanja svojih občutkov iz ZDAJ premaknemo v PRIHODNOST, v nekaj kar je naš cilj, s tem možgane spodbudimo, da pričnejo razmišljati na dolgi rok, o tem, kaj si želimo daljnosežno, ne le v tem trenutku in ne le glede na to, kako se trenutno počutimo.

Primer, ki je tudi tema članka. Strah pred vožnjo. Vse, ki nas je strah vožnje, z mano vred, vabim, da se najprej testno vprašamo: Kaj želim ZDAJ? Odgovor pri meni je pogosto tak: Nočem voziti, strah me je, ne počutim se dobro, to mi povzroča samo stres, brez veze je, kaj pa bom z avtom, saj grem lahko z avtobusom, trenutno se mi ne ljubi, raje bi bila doma... Torej, moj odgovor je tak, da mi priskrbi odlične izgovore, zaradi katerih bom ostala v udobju in se izognila stresu.

Ko pa se vprašam/o: Kaj želim storiti s svojim strahom pred vožnjo, kako se želim počutiti glede tega v prihodnje?, so odgovori lahko drugačni. Če spoznamo, da nam vožnja sploh ni cilj, je to popolnoma OK, v kolikor pa bi radi vozili, bili samozavestni za volanom, pa so odgovori drugačni. 

Pri meni npr: Ja, trenutno res nočem, ampak enkrat pa bi rada bila samozavestna, sproščena, svobodna, rada bi bila zmožna vožnje do prijateljice, ki živi na drugem koncu države, rada bi se zapeljala, kamor bi hotela- brez panike in odrevenelosti. Pa četudi za enkrat le po domačem kraju :).

Že ta odgovor me spodbudi, da vseeno delam na tem strahu, četudi mi občutki in telo v nekem trenutku kričijo, da je nevarno, da ni prijetno, da nima smisla, ampak pogled naprej mi sporoča, da želim to preseči in se prebiti čez neudobje, ki je le trenutne narave.

O kakšnih drugih trikih pa več prihodnjič. Zaupajte mi tudi vi, kako se spopadate - tisti , ki se, ali čutite kakršen koli odpor, s strahom pred vožnjo?

1 comment:


  1. Thanks for providing such nice information to us. It provides such amazing information on care/as well
    Health/.The post is really helpful and very much thanks to you. The information can be really helpful on health, care as well as on
    exam/ tips. The post is really helpful.
    Thanks for providing such nice information to us. It provides such amazing information on Medical Exams/

    ReplyDelete