Tuesday, July 5, 2016

Intuicija: Ko vse v tebi kriči, da nekaj ni v redu

Danes bom pisala, ja, po zelo dolgem času, malo sem zasedena z magistrsko, prav toliko pa tudi z lastnimi mislimi, o tematiki, ki je mnogim domača, jo prepoznavajo tudi pri sebi, nekaterim pa se zdi privlečena za lase. Šesti čut ali intuicija. Verjamete vanjo?

Če si sposodim nekaj definicij: Gre za našo notranjo naravnanost do določenega ravnanja, tudi za t.i. občutek v drobovju (gut feeling), občutek, ki ga ne moremo pojasniti, vendar nas nekako vodi do določenih spoznanj, odločitev ipd (vir: KLIK). Pogosto se naknadno izkaže, da je naš šesti čut imel prav, četudi prej nismo vedeli, zakaj tako čutimo- pogosto prav nasprotno temu, kot pa bi se od nas v določeni situaciji pričakovalo.

Primer 1: Ko oseba dobi novo službo, v hipu začuti, da tu nekaj ni v redu, pa čeprav nima nikakršnih oprijemljivih dokazov za to. Delo ji odgovarja in tudi šef ter sodelavci so sprva prijetni in prijazni. Čez čas pa se npr. izkaže, da v firmi poteka prikrit mobing ali pa, da podjetje ne posluje pošteno.

Primer 2:  Na spletu je dostopnih mnogo pripovedovanj ljudi, ki so se tik pred potovanjem, ki so se ga veselili že dolgo, premislili. Nekaj jim je prišepnilo, naj ne odidejo na pot, zato so potovanje odpovedali. Znani so primeri, ko je letalo, s katerim bi morali na pot, nato strmoglavilo ipd.

Albert Einstein je nekoč dejal, da je intuicija najbolj dragocen dar, mnogo ljudi pa poroča, da dobijo namige svojega šestega čuta- glede odločitev v življenju, lastnih dilem, ljudi ki jih obkrožajo itd., predvsem med sanjami ali pa tik za tem, ko se prebudijo iz spanja (vir in več o tem: KLIK.)

Kako doživljam intuicijo jaz? Pogosto kot telesno sporočilo: npr. črvičenje v želodcu, občutek napetosti, nesproščenost, tesnobo, kadar gre za nekaj, za kar se čez čas izkaže, da ni dobro zame. Ali pa nasprotno- občutek lahkotnosti, vznemirljiv naval energije, veselje, ki mi šepeta, naj se nečesa lotim, naj grem v določeno smer. Pa čeprav mi logika govori, da je to noro in nemogoče, da nikakor ne bo šlo, a intuicija me pomirja, da bo še vse dobro in da je vse izvedljivo. 

Primer iz mojega življenja: Pred leti sem sodelovala v prostovoljni ekipi, kjer je bila vodja društva prijetna sogovorka, vendar me je precej hitro nekaj začelo motiti, zdelo se mi je zlagano in prisiljeno. Ker se je ta ženska zelo trudila in bila zelo motivirana za naše projekte, sem imela slabo vest, da tako čutim in da mi gre na živce.  Spraševala sem se, kaj je narobe z mano in se oštevala, da sem nepoštena. Čez čas, ko nas je iz društva izstopilo kar nekaj, pa sem izvedela, da so tudi drugi doživljali podobno in se na sestankih celo soočali s hudimi glavoboli, tako kot jaz. O tem smo se pogovarjali šele naknadno.

Izkazalo se je, da z osebo preprosto ne moremo sodelovati in ta naš šesti čut nam je prek telesnih signalov že prej mnogokrat sporočal, da se bo zgodba tako razpletla. Proti tej osebi še danes nimam nič, le ujeli se nismo, včasih energije ljudi pač niso kompetentne.

Kaj pa vi? Vas je intuicija že kdaj opozorila, se je nato morda izkazalo, kako prav je bilo, da ste jo upoštevali ali pa ste dobili lekcijo, ker je niste?

9 comments:

  1. Čisto tako bom povedala, verjamem v intuicijo. Pogosto imam občutek, da nekaj moram narediti oz. izkoristiti neko priložnost, čeprav mi recimo ne diši najbolj. Ponavadi se izkaže za dobro, so pa tudi primeri, ko moja intuicija popolnoma zataji. :D
    Včasih imam npr občutek, da bo definitivno nekaj narobe pa se izkaže, da je bilo več kot bi sploh lahko pričakovala. Imam pa pogosto intuicijo tudi glede ljudi, ne vem pojasniti ampak že na prvi pogled mi nekateri ljudje ne delujejo simpatično. Lahko so še tako prijazni (realno ali ne realno) in super, ampak enostavno ne morem biti v njihovi bljižini. Ponavadi se čez čas pokaže, da sem imela prav, čeprav so na začetku vsi mislili, da sem samo malo nesramna. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je tudi zelo zanimivo ja, da intuicija pa včasih nima prav. Mogoče bi morala več o tem prihodnjič kaj napisati, ker sem nedolgo nazaj prav o tem brala, da kdaj pa intuiciji NE zaupati? No mogoče pa takrat ni šlo za pristni šesti čut ali pa preprosto se je zmotil :P? To me res zanima, ta tematika.

      Glede ljudi pa se zelo poistovetim s tabo- tudi meni preprosto niso nekateri simpatični, pa čeprav vse štima- pogovor, prijazne besede itd. Osebno menim, da ni nujno da te osebe nekaj skrivajo, le energetsko oz. osebnostno si včasih pač ne pašemo. Ali pa je celo tako kot pri tebi ja- da se čez čas pokaže, da pa res tu nekaj ne štima in sem imela ves čas prav ;).

      Hvala za komentar :D

      Delete
  2. Uh jaz imem dober 6 čut in se na njega precej zanašam, moram priznat, da se je tudi žekdaj zmotil samo velikokrat me pa res pozitivno preseneti:). Tudi za ljudi imam dobrega, nevem mogoče tudi moje znamenje kj vpliva na to:)P.s upam,da gre magisterska po načrtih in da bo čimprej končana:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zanimivo, zelo, pa super da se lahko tako zaneseš nanj :). Morda pa ima res tudi kaj znamenje prste vmes :P

      Hvala za vprašanje ;). Magistrska gre pooočasi, sicer po planu, le motivacije manjka ;)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Uf ja, ponavadi se čudno/slabo počutim, nato kasneje pozabim in ko se potem res zgodi kaj neprijetnega, se točno spomnim občutka, v smislu "se mi je zdelo, da nekaj ne štima."
    Sploh glede ljudi, kdaj pri komu res ne poklopi, ali pa že vnaprej vem, da nekaj na osebi ni tako, kot bi moralo biti in ta občutek me nikoli ne prevara, na koncu se vedno izkaže, da sem imela prav. Bi si želela, da bi lahko tako začutila pri vseh, pa na žalost ne in so potem razočaranja ... Ampak takrat ko pa ja, je pa definitivno. :)
    Super objava, kot vedno. :) Srečno pri magistrski, midve se trenutno spopadava z diplomsko. :D (Natalija)

    ReplyDelete
  5. O zanimivo, potem je to res močen šesti čut. Zanimivo ja, pa pogosto škoda, kako si pogosto ne zaupamo, potem pa se pokaže, da smo imeli prav...

    Res pa da vedno ne gre in to so potem tiste življenjske lekcije..

    Pa hvala za komentar oz. kompliment in tudi vama obema vso srečo in potrebno motivacijo ter energijo za diplomsko!

    ReplyDelete
  6. Veš kolikokrat potem, ko komu povem za občutke, pa se mi smeji, rečem: "I told you so." :P hehe

    Hvala! <3

    ReplyDelete
  7. Ja enako, tudi jaz sem že prejela kakšen tak komentar ;)
    Ampak kaj, ko ne bi bilo zabavno, zanimivo, če bi vse vedeli v naprej ;) (včasih pa tudi zelo težko)

    ReplyDelete