Wednesday, May 4, 2016

Ne jezite se nad mislimi, ki begajo okoli

Long time no see :). Oziroma dolgo se nismo brali.. Hja, kaj naj rečem. Čisto iskreno- ni bilo pravega navdiha, malo me je preganjala jeza (nezaposlenost in številna razočaranja, predvsem nad sabo), malo apatija, veliko ne-motivacija za karkoli kar vključuje pisanje. Zanimivo kajne, pa je to moj najbljubši način izražanja :). 

Ugotovila sem, da sem preprosto potrebovala ''pisno'' pavzo in namesto tega v roke prijela knjigo, ki mi jo je priporočil kolega, avtorjev Marka Williamsa in Dannya Penmana- Čuječnost (Kako najti mir v ponorelem svetu). Moram reči, da je to knjiga, ki mnogo da in osmisli življenje. Čuječnost mi je, bolj površno, znana že od prej. In čeprav sem se želela vključiti v kakšen tečaj, mi je na pot prišla ta knjiga, vaje lahko izvajam doma, kar mi zelo odgovarja. Ne gre za dolge ali komplicirane meditacije temveč za raznolike vaje, od krajših, le 3-minutnih, pa do daljših (cca. 20 minut), pa tudi za sklope vaj, ki si jih vsakdo lahko skreira poljubno. 

Poudarek je na tem, da čuječnost pomeni osredotočanje na TUKAJ IN ZDAJ. Knjiga sestoji iz osmih tednov, vsak teden pa prinaša nove izzive, vaje, tudi vprašalnike, kot so: katere dejavnosti vas polnijo in katere izčrpavajo, ki pomagajo pri ponovnem vzpostavljanju ravnotežja v življenju. Prvi teden je sploh zelo zanimiv, saj bralca izzove, naj se poglobi v vse, še tako banalne vsakdanje opravke. Naj v polnosti podoživi vse občutke, zaznave, gibe prstov, naj bo pozoren na svoje dihanje in premikanje med aktivnostmi kot so: pomivanje posode, čakanje v vrsti pred pošto ali v trgovini, umivanje zob, pitje kave ali čaja. 

Nagnjeni smo namreč k temu, da vse te dejavnosti opravljamo mimogrede, avtomatizirano, z mislimi drugje. A če se fokusiramo, se nam odpre povsem nov svet. Dihanje in srčni utrip se umirita in ugotovimo lahko, da je tudi tuširanje ali hoja po parku lahko mnogo več kot le čas, ki ga preživimo tako, da nam misli bežijo iz teme do teme. Ne, lahko je drugače- med temi dejavnostmi smo lahko, četudi za nekaj minut, polno prisotni in vsrkamo vse, kar se dogaja v nas in zunaj nas.

Kar mi je še posebej zanimivo pa je to, da avtorja poudarjata- med meditacijami in raznimi vajami (npr. skeniranjem telesa, kjer se v mislih osredotočimo na vsak del telesa, od mezinčka na nogi in vse do glave) ne smemo pričakovati, da bomo vedno popolnoma skoncentrirani. Naravno je, da misli bežijo. To ni slabo, ni znak šibkosti, temu se ne smemo upirati in se zaradi tega ne smemo grajati! Vedno sem mislila, da je cilj meditacije utišati um, vendar ne, čuječnost spodbuja k temu, da smo pozorni tako na: misli, občutke, telesna občutja in druge zaznave. Da jih sprejmemo in smo nežni do sebe in nemira v sebi.

Ko boste naslednjič med meditacijo ali počitkom zaznali, da vam misli bežijo k obveznostim, službi, k skrbem ali razmišljanjem o dopustu, si ne očitajte, da se ne trudite dovolj. Tega ne skušajte na silo popraviti in se na silo koncentrirati, saj boste le jezni. Misli raje radovedno opazujte in se nato nežno preusmerite nazaj k dihanju. Pa še eno pomembno sporočilo te knjige: naše misli so le naše misli, še zdaleč niso nujno tudi realnost! Strahovi, občutki, teorije zarote niso realnost, so le naša premlevanja, ki živijo le v nas. 

Vsekakor priporočam!

10 comments:

  1. Sem večkrat pokukala na tvoj blog, če je že kak nov zapis, tako da sem vesela, da si nazaj! :D Sama sem že večkrat razmišljala o prakticiranju meditacije, pa kar nekako ne pridem do realizacije. :/ (Natalija)

    ReplyDelete
  2. O hvala Natalija, to mi res veliko pomeni :)). Ja, en čas sploh ni bilo motivacije in nekako se mi zdi boljše pisati po iskrenem navdihu, ki ga je enkrat pač več, drugič manj..

    Meditacija je res taka- nekako traja, da se jo lotiš :).
    Mi je pa pri tej knjigi super ravno to, da so številne vaje res zabavne, kratke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 in tako je tudi prav, ni nobene potrebe po prisilnem pisanju. :)

      Mogoče bi morala ravno nekako tako začeti, ob pomoči kakšne knjige. Hvala za tale predlog! :)

      Delete
  3. Se strinjam ja, včasih pač ne gre, včasih pa je polno idej ;). Se mi zdi da je pri vseh tako ;)

    Me veseli da pride prav, knjiga je super, mogoče pa so tudi na internetu(ali videjih) kakšni dobri primeri krajših meditacij ipd..

    ReplyDelete
  4. Ja, res je. :) Upam, da se je obrnilo na boljše, karkoli te je težilo. <3

    Sem si zapisala, hvala. :)

    ReplyDelete
  5. Hvala Natalija, iskreno povedano je samo tečnoba zaradi brezposelnosti, ampak delam na tem ;))

    ReplyDelete
  6. Hej hoj! JAz sem ti neizmerno hvaležna, da si mi priporočila to knjigo. Sem še vedno v drugem tednu in se v soboto spravim v tretjega...Mi pa čuječnost res pomaga, da se umirim, kadar sem nervozna in imam polno glavo...Sicer kot si rekla, misli bežijo, hitije, letijo...A jaz sem le opazovalec. In tudi če meditacija traja zgolj 8 minut, se po njej počutim mirno...

    ReplyDelete
  7. Me res veseli Andreja :). Ja res je, misli bežijo, ampak nekako se mi zdi da čuječnost navadi na to, da smo bolj potrpežljivi in umirjeni tudi do sebe :)

    ReplyDelete
  8. No tole knjigo pa morem iti iskat :) Imam grozne probleme z mislimi, ki me izjemno utrujajo in jih ne znam zbrisati iz glave...nujno rabim najti mir v sebi.. Lepo, da si nazaj, saj zelo rada berem tvoje objave :)

    ReplyDelete
  9. O hvala Klavdija ;)

    Knjiga pa je res taka ja, malo predrugači gledanje na življenje, vaje pa res prebujajo en mir in predvsem stik s sabo :)

    ReplyDelete