Saturday, May 7, 2016

3 fascinantna dejstva o času


Na osnovi zanimive knjige Čas vam želim predstaviti nekaj zanimivih dejstev, ki so mi zares dala misliti :)

1. Čas je relativen: Enega absolutnega časa ni, čeprav je to trdil Isaac Newton. Einstein je dokazal, da je čas relativen, saj je odvisen od zornega kota opazovalca ter tudi od tega, ali je v bližini kakšno težko ''telo'', oziroma predmet s težko maso. Ali ste vedeli da že to, da mimo vašega bloka pelje tovornjak, malenkost vpliva, malo zavre, torej upočasni, čas, kot ga kaže denimo vaša zapestna ura? Sliši se kot znanstvena fantastika, pa vendar je res :). 

Da je čas relativen dokazuje tudi to, da vsakdo od nas čas doživlja drugače- nekomu neka dejavnost mine res hitro, spet drugemu pa se ta ista aktivnost zelo vleče. Nekomu je dolgčas, že beseda pomeni da je čas zanj dolg, se vleče kot smola, njegovemu kolegu pa se v istih okoliščinah zdi, da minute kar bežijo. Doživljanje časa je odvisno tudi od: kako doživljamo neko dejavnost oz. kako se počutimo ob nekom: če nam je sogovornik zanimiv, se nam seveda zdi, da je pogovor minil en, dva, tri. V kolikor je debata nezanimiva, morda celo neprijetna, pa se nam vsak trenutek zdi kot večnost.

2. Več denarja pomeni manj, ne več, časa: Čeprav se sliši čudno, pa raziskave dokazujejo, da imajo bogati ljudje- četudi si lahko privoščijo varuške, šoferje, trenerje, čistilke itd., manj časa. Oz. tako to doživljajo. Obremenjeni so s številnimi dogodki, dejavnostmi- predvsem družabne narave, za katere preprosto menijo, da nanje 'morajo' iti. Dobrodelne večerje, podelitve, plesi, počitnice, protokoli itd. Čeprav je ironično, a marsikje imajo revni več časa, prav tako brezposelni, a seveda na račun finančne nepreskrbljenosti, občutkov nemoči, slabšega zdravja itd. 

3. Multitasking ne deluje!! Kaj ima to veze s časom? Ima, saj multitasking pomeni opravljati več stvari hkrati, torej sočasno. Pojem se še posebej nanaša na opravljanje delovnih nalog, še posebej v pisarniškem okolju. To je postalo zaželeno šele v modernem, tehnološko obarvanem času, ko je skorajda (vsaj na tiho) pričakovati, da zaposleni hkrati pišejo elektronsko pošto, govorijo po telefonu, tipkajo, preverjajo dokumente, snujejo projekte in še kaj. No, raziskave pa kažejo, da multitasking kot tak dejansko niti ne obstaja- med posameznimi opravki MORAMO (da jih sploh lahko izvedemo) imeti vsaj nekajsekundno ali minutno pavzo. Te trenutki minejo hitro, zato se niti ne zavemo, da je pavza vendarle bila.

Poleg tega pa žongliranje z več opravki sčasoma vodi v stres, zmedenost, slabšanje koncentracije, poveča se število napak, utrujenost itd. Pa naj še kdo reče, da je multitasking vrlina ;). Osredotočanje na eno nalogo hkrati naj bi v resnici prinašalo najboljše rezultate.

4 comments:

  1. Sara, tvoje zapise vedno rada prebiram - si vedno širim znanje. :)

    ReplyDelete
  2. Najlepša hvala Jasna, se bom potrudila še kaj zanimivega in poučnega objavljati v prihodnje :D

    ReplyDelete
  3. Multitasking pri meni nikoli ni deloval, saj ne morem početi več stvari na enkrat, če pa jih že, se ponavadi hitro kaj uniči. Edino gledanje TV, youtuba, branje lahko počnem med lakiranjem nohtov in čakanjem, da se posušijo :) ostalo pa je preprosto no-go. Če se ne skoncentriram, ne naredim nič in je efekt v večini se slabši kot če sploh ne bi začela s tem.

    Se pa večinoma povsem strinjam s tem, da več denarja pomeni manj časa in je veliko odvisno od nas, kako dojemamo neko delo in kakšen odnos imamo do nečesa.

    ReplyDelete
  4. Hehe ja podobno je pri meni- youtube in kakšno lakiranje nohtov, čeprav priznam da tudi tam potem pogosto nisem več tako skoncentrirana kot bi lahko bila :).

    Ja, naš odnos se mi zdi najbolj pomemben- kako dojemamo delo in čas.. je res hecno, kako je marsikaj relativno :)

    ReplyDelete