Monday, February 15, 2016

Brokolijev narastek na hitro



Danes sledi recept, ki sem ga poustvarila po receptu za brokolijeve kroglice blogerke 21st century girl. (Dolgo se nisem spomnila, od kod sem ga vzela, tako da šele zdaj to dodajam!). Prvič ko sem delala, nisem uspela oblikovati v to obliko, zato sem naredila kar kot narastek in pri tem je ostalo tudi v prihodnjih kuhanjih :).
 
Pravzaprav ga jaz pripravljam kot cvetačno-brokolijev narastek. Včasih uporabim tako brokoli kot cvetačo, eno majhno glavo vsakega, včasih pa le enega izmed njiju. Tokrat sem delala zgolj z brokolijem.

Uporabila sem (približno enake sestavine kot 21st century girl):

-dve manjši glavi brokolija (obe takšne velikosti kot je na 2. fotki)
- cca. 50 gramov mletih mandljev
- cca. deci ovsenega mleka
- eno manjše jajce
- ščepec česna
-ščepec soli
- 20 gramov (en paketek) original parmezana
-približno 1/3 lončka kisle smetane 
- na koncu za dekoracijo: sladka paprika v prahu
- eno vilico masla: zgolj za podmazati pekač
 - moj mini pekač 23x16 cm- večino stvari za naju s fantom spečem kar v njem.
Včasih je to ravno prav, včasih, ko je apetit večji, pa zadostuje le za eno osebo :D










Postopek:

Sprva pripravi sestavine in daj v lonec kuhati brokoli in/ali cvetačo. Kuhaj cca. 15-20 minut, toliko, da je glava povsem zmehčana, kot nekakšen pire. Odstavi iz štedilnika, ter v lonec posuj mandlje, malo česna, soli in jajce ter naribaj sir.




Ko dobiš srednje tekočo zmes (glej tretjo slikco lonca, že tekočo :)), jo previdno polij na podmazan pekač.Vse skupaj razporedi, poravnaj z vilico in po vrhu premaži s kislo smetano. Peči cca. 20 minut na 180 stopinj (celotna površina pekača oz. iz obeh smeri- funkcija kroženja zraka v peči), na koncu pa 10 minutk (lahko tudi manj ali več, odvisno od moči pečice) popeči še na vrhu, da se naredi skorjica.






To je to, dober tek :)! (krožnik sem okrasila z malo sladke paprike v prahu, ki se tudi prileže zraven :))


Dodati nasveti:  Sproti preverjaj gostoto in upoštevaj svoje želje in okuse tistih, ki jih boš pogostil/a.
Nekateri imajo radi bolj čvrsto strukturo, drugi pa bolj sočno- v tem primeru dodaj več mleka, ovsenega napitka oz. druge poljubne tekočine. Če se ti vse skpaj zdi preredko (sama sem morala v tem primeru ukrepati kar dvakrat), pa odlij malo tekočine, previdno, ob robu pekača, toliko, da  steče res le tekočina in ne ostale sestavine- brokoli, sir itd..

Še en ukrep v primeru preredke strukture: preprosto dodaj maso, nekaj kar bo 'držalo skupaj' narastek. Sama namenoma ne uporabljam moke, seveda bi lahko bil sicer narastek tudi iz moke. Namesto moke pa sama dodajam kosmiče in mandlje.

7 comments:

  1. Super, absolutno probam, čeprav moja tamala dva ne vem,če bi lih hotla pojest:)sta neki anti za zelenjavo:)

    ReplyDelete
  2. Mogoče je pa to samo faza, bosta morda kasneje čisto navdušena nad zelenjavo ali vsaj nad določeno ;)

    ReplyDelete
  3. Všeč so mi taki enostavni recepti, ki ne zahtevajo veliko čirulčarul, pa še sestavine lahko malo po svoje prilagajaš :) Mi je pa zelo všeč tisti ribežen s posodo spodaj, deluje zelo praktično - kje si ga kupila?

    ReplyDelete
  4. O hvala :)! Takšni recepti so tudi meni najbolj fajn ;)
    In res je- sestavine so dokaj poljubne, podoben in prav tako okusen narastek bi nastal s kakšno drugo zelenjavo, morda naribanim korenčkom, bučkami...

    Ta ribežan je tak fajn ja, praktičen, majhen.. kupila pa sem ga v Tediju, v mariborski Qlandiji :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaz mam pa zelo podobnega z Ikeje, so res praktični. ;)

      Delete
  5. More biti dobro, malo me spominja na "moje" brokolijeve kroglice. ;)

    ReplyDelete
  6. Jaaaa, tako je, evo, recept je prirejen po tvojem receptu, tako je, zdaj sem se spomnila, da je bil ta! Pa sem sama naredila kar v obliki narastka, ne kroglic :) Super da si me spomnila, dopišem zdaj lahko kje sem vzela!

    Ja tale ribežan pa je fajn :)

    ReplyDelete