Monday, January 11, 2016

Triki, ki vam lahko pomagajo pri nespečnosti


V tem zanimivem intervjuju, ki ga najdete na tej povezavi   (močno priporočam v branje, saj nagovarja kar nekaj problematičnih tematik, od pomanjkanja krivde v slovenski družbi do zgrešenih starševskih vrednot), sem prebrala tudi, da je nespečnost v Sloveniji vse bolj pogosta. Razlogi so zelo zelo redko zdravstveni, največkrat je glavni vzrok psiha. 

Kako se soočiti s tem? Vsakomur pomaga nekaj drugega, nekaj preverjenih pristopov pa je:

1) Umirjene aktivnosti pred spanjem: 

Večkrat naredimo to napako, da se pred spanjem ukvarjamo z aktivnostmi, ki nas povsem zbudijo, nas napolnijo z adrenalinom ali celo še okrepijo naše razloge za zaskrbljenost. Sama se trudim, da se pred spanjem (vsaj kakšne tri ure pred odhodom v posteljo) NE: 

-pogovarjam o temah, ki me mučijo (imam navado, da o skrbeh rada razpredam pozno zvečer, kar pa me vedno kaznuje z nespečnostjo),

- ne berem člankov o problemih, v katerih se neposredno najdem in ne gledam takšnih vsebin (npr. filmi, Youtube): pri meni je to razmišljanje o službi, faksu itd. Tako da obisk takšnih portalov ODPADE,

- Ne ukvarjam se s športom. Vsaj ne pozno zvečer. Ker me preveč prebudi in dvigne adrenalin. Nekje okoli 19h je zadnja ura, ko začnem cca. polurni trening.

Namesto vsega tega raje: berem dobro knjigo, prebiram kakšno lifestyle, luštno spletno stran, si prižgem dišečo svečko in zatemnim luči, se pogovarjam o temah, ki niso težke: o prijetnih načrtih za prihodnji dan, o tem kaj se bo kuhalo, o hobijih, o dobrih filmih, potovanjih, prijateljih, glasbi.. Itd. 

2) Pomirjujoči zvoki: Vsakogar pomirjajo drugačni zvoki. Mene npr. meditativna glasba, šumenje valov, ptičje petje, nežno padanje dežja, pa tudi enakomerni, monotoni zvoki. Takšne npr. najdete tudi na Youtubu pod ključno besedo tapping. 

Takšni zvoki (npr. trkanje, šumenje embalaž, praskanje po predmetih in različnih površinah, včasih kombinirano z umirjenim glasom nekoga, ki ta tapping vodi, močno zmanjšajo anksioznost.) Pri meni deluje :). 

Ampak pozor- nekateri posnetki so lahko za koga tudi moteči, meni osebno ne ustreza šepetanje, ker mi deluje creepy in asociira na grozljivke. To pa ne pomirja, kajne :)?

Nekaj primerov tappinga:



3) Miselne tehnike pred spanjem: Te so različne. Nekateri še vedno prisegajo na štetje ovčic, ampak pri meni to ne deluje. Sama včasih odštevam, v obratnem vrstnem redu, od 100 do 0, včasih deluje, včasih ne. Ampak me pa pomiri. Prav tako je ena tehnika ta, da v mislih obnovimo, sami sebi pripovedujemo, seveda ne na glas, spet v obratnem vrstnem redu, kako je potekal naš dan. 

Torej pričnemo s trenutkom, ko smo šli v posteljo, nato pa gremo po spominu nazaj: kaj smo počeli zvečer, kaj čez dan itd, vse do trenutka, ko smo se zbudili v ta dan. Dokaj zanimiva in sproščujoča tehnika :).

Mene osebno pomirja tudi razmišljanje o zelo vsakdanjih stvareh, npr. kateri čaj bom pila naslednji dan, ali bom šla pogledati na razprodaje, katero knjigo si želim še prebrati, kaj bom oblekla itd. Torej trivialne misli, me pomirjajo, kakšne težke življenjske, pa pred spanjem vsekakor ne :).

4) Vonji, ki zazibljejo v spanec: Čisto slučajno sem odkrila tudi, da me pomirjajo prijetni vonji. Ustrezajo mi npr. vonj nežnega mila, vonj nevtralne kreme za obraz, vonj limone, sveže preoblečene rjuhe, eterične dišave, ampak ne premočne, itd. Vsakomur je všeč nekaj drugega, menim pa, da za pred spanjem niso priporočljive kakšne res močne vonjave ali parfumi.

5) Sveži zrak: Ugotavljam, da spim veliko, veliko boljše, če si prav vsak dan privoščim vsaj pol ure zraka in sprehoda. Razlog? ''Preluftani'' možgani, kisik ki poživi telo in duha ter prijetna utrujenost. Zgolj sedenje in razmišljanje še poglabljata probleme, sprehod pa osrečuje. 

V naravi navsezadnje lahko uzremo in doživimo marsikaj prijetnega, kar nas pomiri in v nas okrepi tudi občutek hvaležnosti. Ker smo zdravi, ker se lahko gibljemo, vonjamo, slišimo... Če na sprehodu vidiš kakšnega luštnega ptička, psička, opazuješ zahajajoče sonce ali uživaš v snežinkah, pa so to samo prijetne pike na i :).

Toliko za enkrat. Kaj pa pri nespečnosti pomaga vam :)?





6 comments:

  1. Jaz osebno nimam težav s tem, da ne bi mogla zaspat...Včasih zaspim, kot sama pravim, še preden se uležem v posteljo in se tega zadnjega dejanja zjutrakj sploh ne spomnim. Parv tako zaspim takoj, ko se zvecer uležem na kavč, da bi popgledala kak film- ni važno za katero zvrst gre- lahko je komedija ali pa grozljivka...zdržim pol urce in zaspim...se zbudim čez urco, dve in se samo še prestavim v posteljo...Imam težavo s prezgodnjim prebujanjem...Tu je problem ta, da se hitro zaplezas...Ker si npr. da en dan zaspiš ob 10ih, se znudiš ob 3h, 4 ih, nato naslednji dan vajo ponoviš, tretji dan pa si že tako izčrpan, da zaspiš že ob 8ih ali celo prej in si spet kot sova ob 3h :) ....

    ReplyDelete
  2. To pa je precej drugače kot pri meni ja. V bistvu ti kar zavidam to, da zaspiš ne glede na to, kaj razmišljaš, kakšne filme gledaš itd. Ampak mora biti pa po svoje zoprno,če se nato zbujaš sredi noči.. Mogoče pa probaš iti kasneje spat? Ampak če si že prej izčrpana je pa po svoje kruto, da bi se silila biti dlje pokonci.. Ah te spalne navade :)

    ReplyDelete
  3. Super objava, hvala za vse nasteve!
    Tudi jaz imam občasno težave s spanjem, včasih lahko kakšen mesec normalno spim, pa spet pride kakšen dan, ko enostavno ne morem zaspati. Tudi, če me nič ne skrbi, enostavno se ne počutim dovolj utrujene.
    Poleg vsega kar si naštela meni pomaga še, če pred spanjem prezračim sobo. Ob svežem zraku in malo nižjih temperaturah lažje zaspim, je pa to verjetno odvisno od vsakega posameznika. :)
    Se pa pri meni npr nikoli ne zgodi, da se bi zbudila zgodaj zjutraj ali sredi noči in ne bi mogla spati ... ko enkrat zaspim je to to, je pa včasih težko priti do tega. :)

    ReplyDelete
  4. Hvala za mnenje :)! Ja, tudi jaz to upoštevam, da vedno prezračim sobo. Pa po navadi ni dovolj, ampak če je ne bi, vsekakor ne bi mogla zaspati. To je pogosto ja, ker se ne utrudimo dovolj- ali fizično ali psihično, ne moremo zaspati. Preprosto zato, ker nismo pokurili vse energije, ki jo še imamo..

    Včeraj sem npr. po napornem treningu spala kot ubita, tako da pri meni je to definitivno dobra pomoč.. Se pa meni tudi ne zgodi, da bi se zbujala sredi noči, vsaj ne za dolgo časa, bolj imam tak problem kot ti- da dolgo rabim, včasih pol noči, preden dejansko zaspim..

    ReplyDelete
  5. Jaz sem tudi ena tistih, ki imajo problem zaspat, pa če sem še tako zelo utrujena. Včasih komaj držim oči odprte, ko pa se uležem v posteljo, spanca ni in ni. Štetje ovc mi ni nikoli pomagalo, ker sem si jih vedno predstavljala, kako skačejo čez plot, potem so se pa nekatere začele spotikati ... :D
    Včasih štejem od 100 nazaj, pa šele po nekaj minutah ugotovim, da sem kar nehala šteti in zaplavala kar v ene misli, včasih mi pa pomaga. Spalnico pred spanjem vedno prezračim, ampak se mi zdi, da nima ravno velikega vpliva na to, kako hitro zaspim.
    Tapping mi je pa kar malo strašen, moram priznati :D

    ReplyDelete
  6. Ja, tudi meni štetje ovc res ne pomaga, štetje na sploh, številk, pa kakor kdaj ;). Predvsem se mi zdi, da nas najbolj mučijo skrbi, pa naj boš še tako zdelan, če glava ne dovoli spanja, žal ne dovoli ;). Ena noč sicer še ni tako problematična, če pa se to ponavlja, pa je hitro zelo naporno.

    Tapping pa ja- tudi meni so določeni posnetki prav neprijetni, sploh kjer gre za kakšno šepetanje, določeni pa me pomirjajo ;)

    ReplyDelete