Thursday, November 26, 2015

5 praktičnih idej za pomiritev misli


Kaotično življenje? Kakor za koga. Dejstvo pa je, da imamo večinoma vsi takšne in drugačne obveznosti, pa naj bo to služba, faks, iskanje dela, ukvarjanje s takšno ali drugačno dejavnostjo. Kako pa umiriti misli, posledično pa umiriti tudi svoje telo? Nekaj idej, ki zares pomagajo:

1) Mindfulness ali čuječnost: Zanimiva filozofija oz. koncept, ki sem ga spoznala na faksu. Predstavili so nam jo kot eno dopolnilnih terapevtskih metod, vendar je v resnici primerna za vsakogar, tudi tekom vsakdanjega življenja. Pravzaprav je zelo preprosta, pomeni pa, da se osredotočiš na trenutek tukaj in zdaj.

Z različnimi vajami in tehnikami se tako povsem umirimo (na faksu smo npr. opazovali, celo 'poslušali' in okušali brusnico, vse skupaj pa je trajalo kar nekaj časa in nas povsem sprostilo ter zahtevalo popolno skoncentriranost) in odmislimo vse ostalo. Čuječnost pa dobesedno preobrazi možgane, saj so raziskave pokazale, da poveča sive možganske celice, ki so zadolžene za učenje, pomnenje, čustveno regulacijo ter sočutje. 

Prav zato pripomore h kakovostnejšemu učenju, izboljša samozavedanje in nas povsem umiri. Študije so pokazale, da so pari ki jo izvajajo, srečnejši.V teh dneh je ena taka vaja čuječnosti lahko tudi opazovanje snežink :)

2) Meditacija: Takšna ali drugačna, vodena ali povsem improvizirana. V skupini ali na samem, pred spanjem ali zjutraj. Meditacija nudi globoko umiritev uma in telesa, pomaga pri spanju, izboljša zdravje, pomiri napetost, skratka pozitivnih učinkov je res veliko. Sem jo že sprobala? Poskušala nekajkrat in je super. 

Najraje meditiram ob kakšni sproščujoči Youtube glasbi, z zvoki kakšnih ptic, morja ali ob nežni inštrumentalni glasbi. Po dihalnih vajah in umiritvi se počutim prerojeno, težave se mi zazdijo bolj obvladljive. Podoben učinek, še z dosti več razgibalnih koristi, ima tudi joga. Zadnjič sem jo poskusila prvič in je odlična, prijetno utrudi!

3) Sproščanje z barvanjem in podobnim ustvarjanjem: Delo z rokami, pobarvanke za odrasle, vse to je lahko odličen način za sprostitev, za neke vrste meditacijo. Že samo iskanje ustreznih barvic, osredotočenost na kombinacijo barv in trud, da bi barvali kar se da natančno, vmes pa poslušanje kakšne glasbe, zelo pomiri in osreči. Preverjeno :)

4) Dremež: Ja, sredi dneva, pravzaprav je zelo dobrodošel. Napolni baterije, umiri, vendar le, če je krajši od 30 minut (baje), saj vse, kar je daljše, lahko deluje kontradiktorno: preveč uspava, počutimo se otopelo in še bolj utrujeno. Kratki dremež ali spanec ali pa samo to, da zapremo oči, pa dela čudeže. Pomagal mi je prav vsakič, ko sem slabo spala, pred mano pa je bil še dan poln obveznosti.

5) Hvaležnost: Za karkoli, za kogarkoli. Za življenje samo. Vsekakor takoj polepša trenutek in dan in umiri misli oz. prijetno razvedri :). To, da napišeš, za kaj si hvaležen, pa je sploh pika na i :)

2 comments:

  1. Super napisano. Vidim, da se trudim delati na sebi v pravo smer. Hvala! :)

    ReplyDelete
  2. Hvala Jessie :). Ja, to je nedokončan proces, super da se trudiš v to smer!!

    ReplyDelete