Thursday, September 17, 2015

Žalostno, kako malo šteje prostovoljstvo (ponekod)


Prejšnje dni sem bila precej jezna, tudi zaradi sestanka, ki sem ga skupaj s sošolkami in drugimi imela v ponedeljek, na dekanatu Teološke fakultete v Ljubljani. Pogovarjali smo se o naši nezaposljivosti, o tem, da delodajalci sploh ne poznajo naših kompetenc in profila (magister družinskih in zakonskih študij- to še nisem, magistrska me še čaka). Govora je bilo o tem, kako lahko študentje in fakulteta vplivamo na večjo prepoznavnost našega profila, o uvrstivi v poklicno kvalifikacijo, o možnosti opravljanja izpita za socialno varstvo (do zdaj to za nas ni bilo možno, čeprav smo se na faksu učili številne vsebine, ki pokrivajo to področje) itd. Govorili pa smo tudi o prostovoljstvu. Sama sem omenila, da sem že nekaj let prostovoljka, od karierne svetovalke (sicer super ženske, ki je odlično vodila sestanek), pa sem prejela komentar, da za mojo suverenost in izkušnje je to sicer super, ampak naj tega ne razlagam preveč naokrog, ker nekateri prostovoljstva ne jemljejo resno... To me je precej potrlo in užalostilo. Leta sem prostovoljka, nabiram izkušnje, ker jih v obliki plačanega dela, na področjih, ki me zanimajo, pač nisem mogla pridobiti in zdaj, namesto da bi si to ponosno pisala v življenjepis (pa si bom, nalašč), naj bi to skrivala in klonila glavo?!

Je prostovoljstvo nekaj sramotnega in čemu? Zame osebno ni važno, na kakšen način si pridobil izkušnje, tudi ne nujno, kakšne točno (tudi pri prodaji ali v strežbi se marsičesa naučiš, kar ti pride prav pri ostalih delovnih mestih- denimo komunikacije z ljudmi, ipd.), temveč le, da si jih. Pomembno naj bi bilo, ter cenjeno, da si se preizkušal v različnih smereh, področjih in razvijal določene kompetence. Menda pa ne šteje dovolj, če si jih prek prostovoljstva, oziroma nekateri delodajalci tega ne jemljejo tako zelo resno. Prej sem delala prek študenta, pa vendar na področjih, ki me najbolj pritegnejo in v katerih iščem delo: (priznam, sem ZELO razpeta med kulturo, sploh karkoli v zvezi s knjigami, - pogrešam kulturologijo, kjer sem diplomirala, ter med socialnim varstvom, delavnicami in delom z ljudmi- to pa je posledica zakonskih in družinskih študij)- na teh področjih pa sem si lahko določene izkušnje pridobila zgolj v obliki prostovoljstva. Zanimale so me (in me še) delavnice za osebnostno rast, delo z ljudmi, organizacija in sovodenje psiholoških delavnic, zato sem izkušnje, seveda bi bilo super, če bi bila še plačana, a tako je pač naneslo, pridobivala s prostovoljstvom. Zanima me tudi delo z ogroženimi socialnimi skupinami, zato se neformalno družim z odvisniki od drog in jim pomagam.

Ker pa sem nora tudi na literaturo, pomagam v bukvarni Ciproš. Tam nimam opravka le s knjigami, razvrščanjem itd, ampak tudi veliko stika z ljudmi- komuniciranje tudi s tujci, usmerjanje itd. In ja, delo je prostovoljno. Je v tem kaj slabega? Mislim da ne in da bom ponosno pisala vse te izkušnje v CV in ne samo tistih, ki so bile pridobljene v okviru izobraževanja ali študentskega dela, oz. zdaj prek avtorske pogodbe (pisanje člankov). 

Nekateri bodo prostovoljstvo cenili kot pridobivanje izkušenj in ga vzeli resno, nekateri pa (žal) pač ne. A tu jaz in vsi drugi, ki se kalijo v prostovoljstvu, ne moremo nič. Spremeniti se mora odnos do prostovoljstva, bolj bi se ga moralo priznavati, jemati resno, saj je delo kot katerokoli drugo- enako, kot če bi bila zanj plačana ali bi ga opravljala v okviru pripravništva. In ja, prinaša znanja, izkušnje in krepi iznajdljivost. Pravi delodajalci bodo to znali ceniti :)

11 comments:

  1. Sara ti si ena taka moja carica res..in občudujem te ker si prostovoljka, res, tudi sama sem bila in je bilo to eno super obdobje, in vsaka izkušnja šteje. In verjemi enkrat se ti bo vse to poplačalo..samo močno verjemi v to. in super vesela ker imaš avtorsko pogodbo pisanja člankov. Me prav zanima kje te lahko berem in najdem:)

    ReplyDelete
  2. Hihi hvala ti za lepe besede :*! O a res, kje si bila pa ti prostovoljka oz. na kakšnem področju, če lahko vprašam? Ja res je, se mi zdi da kljub vsemu vsaka izkušnja šteje, pa čeprav zgolj za lastni občutek in doživetja :). In ja, verjamem, da če močno verjameš, se lahko kaj premakne :).

    Hvala, tudi jaz sem vesela, če bo vse po sreči, nisem še prejela informacije ali je uspešno prispela po pošti do njih, kmalu nadaljujem prek avtorske. Pišem pa trenutno za Iskreni. net ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ful fino prostovoljno delo sem imela, v domu upokojencev sem imela gospo ki sem jo obiskovala in za njo zrihtala kašne stvari na pošti v trgovini. Ful fajna je bla, vedn je kuhala kavico:). Me učila štrikat. To sem delala v prostem času, po šoli in res sem uživala. In sedaj ko iščem službo vedno na veliko izpostavim, sej sem šla pred kratkim na razgovor in me vprašajo koliko let delovne dobe imam in rečem če odmislim vsa študenska leta v domu upokojencev bolj malo, ampak nekaj pa le..pa sem celo dobila odgovor, vsaka izkušnja nekaj šteje;);) vsaj nekaj.

      Delete
  3. O super, sliši se res prijetno in kako lepo, da te je učila štrikat. Še znaš oz. še kaj štrikaš?
    Jaz imam tudi nekaj malega izkušenj z upokojenci, v okviru enega družinskega centra sem tudi enkrat kot prostovoljka vodila eno srečanje oz. delavnico, pa s faksom smo obiskali dom upokojencev v Lenartu in malo debatirali :). Pa mi je bilo tudi všeč oz. fajn.

    Se mi pa zdi fajn, malo mi vrne upanje, da še obstajajo delodajalci, ki rečejo, da vsaka izkušnja nekaj šteje :). Držim pesti za to službo, na razgovor katere si šla! (če morda odgovor še čakaš). Pa tudi sicer držim pesti, da najdeš nekaj, kar ti bo pisano na kožo in kjer te bodo znali ceniti!

    ReplyDelete
  4. Grozen odgovor gospe... Piši vse v CV in bodi ponosna. Ker jaz te občudujem. Saj veš da sem ti že pisala o tem, da sem impresionirana nad tvojim širokim razponom dejavnosti. Veliko sreče pri iskanju službe.
    Zdaj pa grem brskat za tvojimi članki... Upam da jih najdem (:

    ReplyDelete
  5. Hihi po svoje res, tudi meni, ampak nekateri žal res tako gledajo na to.. pa hvala, ne veš, koliko mi pomenijo tvoje besede.. moram pa priznati, da imam še kar občutek, da bi lahko znala in pokazala več in upam, da kmalu najdem eno pot do tega,... se mi zdi, da mi predvsem manjka ene usmeritve, kam in kako...

    ReplyDelete
  6. Mislim, da bi moralo vsako delo šteti, tudi prostovoljstvo, saj se na tak način človek marsikaj nauči. Se mi zdi, da včasih ljudje gledamo precej ozko in mislimo npr., da če nekdo dela v trgovini ali za blagajno, mu nikjer ne pridejo v poštev te izkušnje razen na podobnem delovnem mestu. Res je, da se ljudje razlikujemo in nekdo lahko veliko, drugi pa precej malo odnese od določene delovne izkušnje, a sama mislim, da na vsakem področju dela dobiš določene izkušnje, ki ti pridejo v poštev na drugih področjih. Četudi gre pri tebi za prostovoljstvo, je pravilno, da to izpostaviš. Je pa vseeno dobro, da imaš tudi vnaprej pripravljene odgovore, če se kdo obregne ob to kot se je tista ženska in znaš argumentirat, zakaj je prostovoljstvo dobro in kaj si od njega odnesla oz. se naučila.

    ReplyDelete
  7. Se strinjam Mojca, mi je žal, da gledamo tako na ozko in res je- izkušnje ti lahko pridejo prav marsikje, ne zgolj na podobnem ali sorodnem delovnem mestu.. vsekakor vsako delo nekaj nudi- spoznavanje dela z ljudmi, ali ročne spretnosti ali organizacijske sposobnosti, retorične itd. itd. (odvisno pač od dela..)..

    Je pa vsekakor res, da se razlikujemo in dve osebi na istem delovnem mestu ne bosta odnesli istih spretnosti, niti ne bosta enako blesteli.. včasih je to povezano z motivacijo, včasih s samim talentom, zagretostjo za učenje, okoliščinami (npr. neprijazen šef ali nespodbudno okolje).. Vsekakor je res, kot praviš in se že psihično pripravljam, da bom zagovarjala, čemu sem menjala toliko različnih del (ker sem jih), pa tudi čemu sem prostovoljno delala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vsekakor upam, da ti bodo ure, ki si jih namenila prostovoljstvu, pomagale tudi pri iskanju dela in da jih bodo delodajalci upoštevali :)

      Delete
    2. Hvala Mojca, tebi pa želim (v kolikor ti res ne bodo podaljšali pogodbo), da najdeš nekah drugega in odličnega zase!

      Delete