Friday, July 24, 2015

Kaj izoblikuje stil oblačenja?


Zadnjič sem pred spanjem začela razmišljati o svojem načinu oblačenja in okusu za modo.. Na smeh mi gre, ko se spomnim svojih srednješolskih časev in obiskovanja rejverskih zabav, za katere sem tudi izbirala odštekana, fluorescentna oblačila in dodatke. Mojo identiteto je  močno izoblikovalo iskanje same sebe, v kombinaciji z ljubeznijo do elektronske glasbe, ki pa jo gojim še dandanes. Kaj pa sedaj, ko so gimnazijski časi že v davni preteklosti, kaj izoblikuje moj in vaš okus za oblačenje? Koliko izmed vas v svoj stil še vnaša elemente oblačenja, h kateremu ste se zatekale kot najstnice? Če ste bile npr. metalke, rejvarke, rokerke, ali še nosite pripadajoče modne kose ali pa je vaša garderoba povsem drugačna, morda z le nekaj dodatki iz najstniških subkulturnih časev ali pa popolnoma brez?

Če analiziram sebe, sem svoj stil oblačenja tekom desetih let nekoliko preoblikovala, a spet le do neke mere. Še vedno sem zaljubljena v barve in vzorce, manjkrat pa posegam po majicah z bleščečimi napisi, prav tako ne nosim več zelo kratkih kril. Zakaj? Ker se mi ne zdi primerno? Niti ni to, ampak preprosto to nisem več jaz. Nekako se najboljše počutim v pastelih, v kombinaciji casual in romantičnega, 'girly' looka. Na podlagi česa se je izoblikoval moj okus? Vsekakor so nanj vplivali vrstniki, mediji, moja mama, ki je velika ljubiteljica mode in je od nekdaj prejemala komplimente za dovršene damske stylinge (o takem občutku za modo jaz lahko le sanjam, nimam toliko tega naravnega občutka kot ona) in še kdo bi se našel. Moja mama pa se je zgledovala po svoji mami, tudi ona je imela rada modo, klobučke in kostime. Nas torej najbolj izoblikujejo mediji, vrstniki in starši, tudi v modnem smislu? Kaj pa duh časa? Mislim da, vsekakor. Sproščene hipijevske hlače, vsaj meni, sporočajo nekaj drugega kot pa oprijete skinny kavbojke, ki diktirajo kontrolo nad telesno težo in linijami telesa. Socialni status? Da in ne. Finance sicer omogočijo nakup dražjih, kvalitetnejših kosov, pa vendar nikakor ni nujno, da je denar enačica za osebni stil, za modni okus. Pogosto, po mojem mnenju, celo obratno. Ampak vsak ima svoja estetska merila.

In tudi z malo denarja se lahko ustvari osebni stil, ki nam je pisan na kožo. Drugi pa naš modni stil tako ali tako lahko kritizirajo ali pa občudujejo. Preprosto imajo vsake oči svojega malarja. In kaj navsezadnje sploh je 'stil oblačenja'? To so spet le ozke kategorije, ki nam pomagajo, da se lažje popredalčkamo. Sicer pa se mi zdi, da to, kaj 'navlečemo' nase, še zdaleč ni pogojeno le z  estetskim okusom, osebnimi preferencami glede materialov, oblik in barv. To je le en delček. Še pomembnejši se mi zdi prispevek našega osebnega karakterja, tega, na katerem področju se udejstvujemo, tako karierno kot v hobijih , ter tudi, kakšna je naša osebna filozofija. Imamo radi udobje, imamo radi, da naša oblačila pripovedujejo določeno zgodbo, se z našimi oblačili, največkrat nevede, poklonimo nekomu, ki velja za naš modni idol, ki smo ga občudovali in si na podlagi njegove omare skreirali svojo?

Ali pa imamo radi minimalizem in funkcionalnost? Kaj nam povedo barve in kaj vzorci? Kje smo se naučili, da se nam nekaj zdi lepo in nekaj neokusno, na podlagi česa presojamo, kaj paše skupaj in kaj ne?  V ozadju je zagotovo nekaj več: kompleksen preplet osebnega okusa, temperamenta vsake osebe, osebnih hrepenenj in tudi želja, kaj želi, pogosto nezavedno, sporočati okolici s svojimi oblačili. Dostopnost in preprostost, bohemsko ustvarjalnost, ali pa morda uspeh, odločnost, profesionalnost? Obleka še zdaleč ni zgolj zaščita telesa, je način komuniciranja z okolico in način osebne ustvarjalnosti. Kaj pa porečete vi?

4 comments:

  1. O glej glej še ena raverka :D raverski časi so me precej izoblikovali, nora sem na žive barve, večkrat sem eksperimenitrala z barvami frizure (roza, vijola, rdeča, modra) in z izjemo letošnjega poletja, sem bila vsako poletje vsaj delno pobarvala pa tudi od superg buffalk se težko ločim :) ne bom pozabila, ko so prišle v modo skinnyke in jih je večina punc nosila, jaz pa iskala hlače na zvonec, da so lepo padale na buffalke s 6cm peto :D hodiš še na partyje? Si ohranila oblačila in obutev iz tistih časov ali si večino vrgla proč?

    Sedaj se poskušam vsaj delno prilagoditi trendom, se oblačiti malo bolj ženstveno in ne "najstniško rejversko", čeprav ni enostaven prestop. Počasi počasi se navajam bolj umirjenih barv in jih tudi kupujem.

    Strinjam se s tabo, da finance niso pogojene z občutkom za modo, še manj pa z dobrim stilom oblačenja. Pomembno je, da nekdo zna nosit obleko in se vidi, da se v njej počuti sproščeno ter si ne vsakih par minut popravlja majico, krilo, hlače.. pa četudi gre za čisto običajen outfit, s tem sporoča ali je samozavesten ali ne.

    ReplyDelete
  2. O hvala za komentar Mojca :). Uf, rejverski časi so pri meni že 10 let mimo. Tudi ko sem šla na partije, to niti ni bilo tako pogosto, mogoče 1-2 krat mesečno, po navadi nisem imela Buffk, hm, mislim da jih sploh nikoli nisem imela... sem si pa rejverske dodatke, kakšno torbico, krilce, dudo ipd, sposodila od kolegice in kolega ;)..

    Opažam pa, tako kot ti, da tudi jaz ohranjam ljubezen do barv in postopoma šele zdaj kombiniram tudi kakšne bolj umirjene barve ;).. še vedno pa so mi ljube roza in drugi živahni odtenki :).

    O ja, to pa se tudi zelo strinjam. Če se ne počutiš dobro v tem kar imaš oblečeno, se to prej ali slej pokaže navzven, če ne drugače se preverjaš non stop, ne sediš udobno, itd.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Srečna ti, si bila raverka ravno takrat, ko so bili zlati časi za partyje in je bilo vse v kompletu - od unikatnih oblačil do dodatkov :) jaz sem vstopila vanje bolj pozno, ker me doma niso pustili.. saj veš, nisi polnoletna, tam je veliko droge, alkohola... kdo jih bi prepričal, da bi bila pridna, ker v grobem je tam res vsega :)

      Žive barve so super, zato mi je trenutna moda več kot pisana na kožo :D živo barve, neon, crop topi,..

      Delete
  3. Res je, takrat so bili še zlati časi rejva, zdaj je že bolj v zatonu ;)
    razumem pa tvoje starše, res je tako, da je na teh partijih vse živo ;)

    neon imam pa tudi jaz zelo rada ;)

    ReplyDelete