Monday, July 28, 2014

Celo življenje se učimo in mladi umremo!



To mi je rekla starejša gospa, udeleženka ustvarjalnih delavnic, na dnevnem centru za starejše v Mariboru, ko sem dejala, da se bom pa končno naučila vsaj nekaj ročnih spretnosti. Pred tem sem potarnala, da nisem ravno spretna, nisem dobra v finomotoriki, ampak vseeno pa sem bila ta dan zadovoljna. Uspelo mi je narediti rožico iz krep papirja, v roke so mi potisnili tudi knjigo, pravo enciklopedijo, o izdelovanju najrazličnejših vrst cvetov iz papirja, žice in drugih materialov. Čeprav sem se čudila nad kompleksnostjo postopkov in se v hipu zavedla, da bi takšno ustvarjanje zahtevalo ne le potrpežljivost in talent, ampak tudi mirne roke, meni pa se precej tresejo, me je že to, da se poučujem o nečem novem, razveselilo. Kot radovednega otroka, ki se čudi nad vsem, me je navdušilo, da sem po spletu okoliščin zašla med upokojenkami, ki so me lepo sprejele medse. Pravzaprav sem se jim pridružila kot prostovoljka, pri njih opravljam študijsko prakso, vendar sem že sedaj odnesla več, kot sem predvidevala na začetku. Pravzaprav me je bilo strah, da to ne bo zame, da se ne bom vklopila, a jeseni prihajajo novi izzivi in če bo zanimanje, bom imela čast organizirati in voditi bralne krožke za starejše.. Bomo videli! Če pa ne, pa se bo zagotovo zgodilo kaj drugega,sedaj še nepredstavljivega. Zadnje čase opažam, da zame še kako drži, da z upiranjem in iskanjem na silo ne pridem nikamor...

Zato se prepuščam dogodkom in sem vesela, da sem po dolgem času spet našla radovednost v sebi, iskrivo začudenje, ki je usmerjeno v marsikaj: ne samo v ročna dela, ki mi sicer nikoli niso ležala, niti zanimala, sedaj pa ugotavljam, da me pravzaprav pomirjajo, zagrabila me je tudi fotografija.. Za enkrat nisem preveč dobra, z izjemo nekaj slik, trudim se s starim fotoaparatom, ki ga bo treba kmalu menjati. Poleg tega pa sem nedolgo nazaj odkrila revijo Science Illustrated, ki izhaja tudi pri nas, ter se z navdušenjem poglobila v slike in podatke o vesolju, o nastanku lune, o teorijah nastanka nafte, celo o tem, kako poteka smrt: kdaj nastopi, kdaj smo zares mrtvi itd. Skratka, čisto slučajno sem obudila svojo nekdanjo strast, ki me spominja na šolske dni in mojo nekdanjo, ljubljeno knjižnico na Viču. Takrat sem iz nje vsak teden nosila kupe knjig, no bolj jih je nosil oči, saj so bile te skladovnice zame pretežke, nemalo od njih je bilo znanstvenih, naravoslovnih, pa o ljudstvih sveta, o vesolju, o vsem, kar je in je bilo.

Požirala sem teorije o nastanku piramid, o tem, kako živijo ljudstva na Pacifiku, še posebej so me, ter me še danes, privlačijo fotografije ljudi, saj se mi zdi čarobno, kako raznoliki smo si itd. Sedaj, pri 27-ih letih sem spet obudila to strast do raziskovanja in branja o ljudeh, o svetu, o živalih, o teorijah in čudenjih..

Poleg tega pa razmišljam, da bi poskusila še kaj novega, vendar vem, da novega konjička, strasti, nikakor ne smem načrtno iskati. Pojaviti se mora samo, ko mi bo namenjeno, kar me bo pritegnilo, bo pravo.

In res je, kot mi je dejala gospa: celo življenje se učimo, nikoli ni prepozno, mladi umremo. Mislim, da je s tem želela povedati, da nikoli nismo prestari za nič, da umremo mladi v svojem dojemanju in dognanju, saj ostaja še toliko neodkritega in neraziskanega, tudi če bi se vrgli v raziskovanje o sebi in svetu, se vsako minuto posvečali le temu, bi umrli nevedni....Vedno ostaja nekaj, kar bo neraziskano in kar ostaja skrivnostno...

5 comments:

  1. Kako sem pogrešala tvoje objave. Komaj sem čakala, da jih preberem, zato jih berem ob pol 6h ko še sploh nisem šla spat (:
    Kakorkoli čisto si me inspirirala s tem, da se malo bolj posvetim učenju in upam da bo mi kmalu uspelo. Prav fascinirana sem nad stvarmi s katerimi se ti vse ukvarjaš in te zanimajo (:

    ReplyDelete
  2. O najlepša hvala Evelina, to je pa res lepo od tebe :)! Uuf, če do pol 6h nisi šla spat, je pa že to samo po sebi dokaz, da se imaš pestro in da ti dnevi kar letijo :).
    Sem videla na tvojem blogu, da si se že prav super navadila na Španijo in že tudi delaš tam, super!
    Jaz pa to zelo občudujem, ker sem načeloma precej zajec in se nekako izogibam tujini in eksperimentiranju tam (da bi tam karkoli študirala, se preselila tja..).. Mogoče pa nekoč :)

    Kaj pa študiraš to (ko si rekla da se boš posvetila učenju)? ::)

    ReplyDelete
  3. Odlično pišeš Sara. :) Resno.
    Tisti, ki me poznajo vedo, da se ne razmetavam s komplimenti a, ko pohvalim mislim iskreno. Glede na število tvojih objav, najbolje, da si kar skuham eno kavo, se udobno namestim in ... precej branja me čaka. ;)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Najlepša hvala Dušan :)! Tole pa je bilo veselje prebrati, mi je kar dan polepšalo :)

    Tudi jaz najraje bloge prebiram s skodelico kave ali čaja, če prebiram zvečer, da imam še nekaj materiala za sanjanje ;))

    Moji komentarji in komplimenti na tvoje pisanje, ki je mimogrede tako brutalno iskreno, napeto in odlično ostro, da se bere kot odlična knjiga, pa se tudi nahajajo pod tvojimi objavami :))

    ReplyDelete